Eenvoudig vervelend

Tijdens het werk komen er vervelende klusjes voor die in principe heel eenvoudig zijn. Een voorbeeld hiervan is het bellen naar een patiënt om de afspraak te verzetten, omdat de huisarts afwezig is, dat een medische handeling over moet, een uitstrijkje die niet goed is gegaan of dat er iets mis is met een bloedmonster. Kortom het zijn gesprekken die vervelend zijn om te doen, je weet wanneer je dit telefoontje pleegt de patiënt niet blij zal zijn, of sterker nog, boos kan zijn. Voor de patiënt is dit een ‘slecht nieuws gesprek’.
Tijdens deze training gaan we in op de volgende onderwerpen:

• Fases slecht nieuws gesprek

• Emotie boog

• Emotie thermometer

• Wat doet het met jou

• Wat doet het met de patiënt

• Handvatten voor dit gesprek

Een interessante training waar ruimte is voor inbreng van casuïstiek!

Wel interesse?

Heeft u wel interesse maar kunt u niet op de geplande tijd? Vul dan het formulier op de volgende link in.

Geplande cursussen

WDA Opleidingen

WDA opleidingen is al meer dan 25 jaar toon aangevend in het geven van scholing aan professionals in de zorg. Schrijf je snel in en ervaar de goede sfeer, de cursussen die aansluiten bij de werksituatie en de betrokken docenten.

Contact

  • Beursstraat 1A
  • 2411 BA Bodegraven